powrót do strony głównej

Regulamin 

Regulamin sklepu internetowego Z Uroczyska biżuteria

 

§1. Postanowienia ogólne

 

  • Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania ze sklepu internetowego prowadzonego pod adresem www.zuroczyska.pl

  • Sklep internetowy działający pod adresem www.zuroczyska.pl prowadzony jest przez

    Z Uroczyska biżuteria Joanna Lisowska, NIP: 986-000-20-55, Regon: 341342104

    ul. Łużycka 9A

    85-096 Bydgoszcz

  • Dane przedsiębiorcy do kontaktu z Kupującym 

        Z Uroczyska biżuteria Joanna Lisowska

        ul. Łużycka 9A

        tel. 785 180 963

        e-mail: kontakt@zuroczyska.pl

 

  • Regulamin sklepu Z Uroczyska umieszczony jest na stronie internetowej www.zuroczyska.pl w sposób umożliwiający jego pozyskanie i skierowany jest do konsumentów korzystających ze sklepu internetowego Z Uroczyska

  • Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę- w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce Prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentyu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – RODO

 

 

 

§2. Definicje

 

  • Klient/ Kupujący/ Konsument – osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego

  • Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego

  • Sprzedawca – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Z Uroczyska biżuteria Joanna Lisowska, wpisany do CEIDG

  • Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem www.zuroczyska.pl przez Z Uroczyska biżuteria Joanna Lisowska

  • Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyznaczonymi godzinami pracy z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy

  • Formularz zamówienia – interaktywny formularz umożliwiający złożenie zamówienia w sklepie internetowym

  • Towary/Produkty – dostępne w sklepie internetowym rzeczy będące przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą

  • Ustawa – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014roku o prawach konsumenta

  • Regulamin – niniejszy regulamin

  •  

    Unikat - rzecz wykonana tylko w jednym egzemplarzu

  • Treść cyfrowa - plik lub pliki w formie cyfrowej, nieutrwalone na nośniku stałym.

  • Lead Magnet - Treści cyfrowe dostarczane w zamian za podanie danych osobowych na podstawie Umowy o dostarczenie Lead Magnet.

 

§3. Zasady korzystania ze sklepu internetowego

  • Ceny towarów widoczne w Sklepie są cenami brutto i są wyrażone w złotych polskich.

  • Na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma zastosowanie, koszt dostawy towaru.

  • Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie a następnie wybrać sposób płatności za zamówienie.

  • Po wybraniu sposobu płatności Kupujący zobowiązany jest podać niezbędne dane do zrealizowania zamówienia.

  • Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.

  • Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu i złożenia w nim zamówienia, potrzebne jest urządzenie z dostępem do internetu, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.

  • Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą

 

  • Strona sklepu internetowego Z Uroczyska korzysta z technologii RWD.
  • Sprzedawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen. Zmiana ceny nie wpływa na wartość zamówienia złożonego przed daną zmianą.

 

§4. Płatności

 

1. W sklepie internetowym Z Uroczyska można zapłacić:

  • zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,

  • za pośrednictwem dostępnej na Stronie platformy płatniczej - płatności elektroniczne obsługuje platforma www.przelewy24.pl

  • za pomocą karty płatniczej,

  • gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.

2. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę.

 

 

§5. Realizacja i dostawa zamówienia

 

1. Po złożeniu zamówienia Klient, otrzymuje pocztą elektroniczną numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Zamówienie jest przekazywane do realizacji z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu, zwykle w przeciągu 24-48h.

2. Klient jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży, po tym czasie zamówienie zostanie anulowane.

3. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

4. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są za pośrednictwem firmy In Post (paczkomat)

Opłata za wysyłkę wynosi 15zł 

5. Kupujący może odebrać towar osobiście po uprzednim uzgodnieniu ze Sprzedawcą terminu i miejscu odbioru.

  • Czas realizacji zamówienia personalizowanego to 5-10 dni

  • Przesyłki są nadawane w dni robocze od poniedziałku do piątku.

  • W przypadku niemożliwości dostawy towaru w wyżej wymienionym czasie, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie powiadomiony.

  • W przypadku, kiedy w jednym czasie przedmiot unikatowy zostanie zakupiony przez dwie osoby, zostanie on wysłany do Klienta, który złożył zamówienie jako pierwszy.  Pieniądze Klienta drugiego zostaną natychmiast zwrócone na wskazane konto.

 

§6. Odstąpienie od umowy

 

1. Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od daty w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru bez podania przyczyny,

  • W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Kupujący powinien poinformować Sprzedającego składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na formularzu udostępnionym mu przez Sprzedawcę. Formularz należy odesłać drogą elektroniczną lub tradycyjną na adres podany w Regulaminie do kontaktu ze Sprzedającym.

  • Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu towaru z uwzględnieniem sytuacji opisanej w art 33 i 34 Ustawy o prawach konsumenta.

  • Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie (bezpośredni koszt zwrotu rzeczy – zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy z 30 maja 2014r – o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2017r poz. 683). Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

  • Konsument zobowiązany jest do dokonania zwrotu towaru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy.

  • Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub obniżenia zwracanej kwoty o równowartość uszkodzonego towaru.

  • Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mówi Regulamin, nie przysługuje w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

  • Zawierając umowę Konsument potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży.

 

§7. Niezgodność z Umową (Reklamacje)

 

W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w KC rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

Sprzedawca w okresie dwóch lat od dostarczenia Towaru Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność z tytułu braku zgodności Towaru z Umową. Niezgodność z umową występuje jeżeli:

  1.  rodzaj, jakość, opis, ilość, kompletność Towaru nie są zgodne z Umową
  2. towar nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, i o którym to celu powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który to Sprzedawca zaakceptował.
  3. towar nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się tego typu Towaru
  4. towar nie zapewnia trwałości i bezpieczeństwa, których można się spodziewać dla tego rodzaju Towarów, lub nie występuje w określonej ilości.
  5. towar nie został dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może oczekiwać.
  6. towar nie odpowiada próbce udostępnionej przez zakupem lub jego wzorowi,
  7. brak zgodności Towaru z Umową wynika z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność, lub  niewłaściwie zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta było wynikiem błędów instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.

 

Jeśli towar jest niezgodny z Umową, sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za doprowadzenie do zgodności z Umową poprzez naprawę lub wymianę towaru na nowy.

  • Nie traktuje się jako wad obciążających Sprzedawcę uszkodzeń spowodowanych normalnym zużyciem towaru, czy uszkodzeń mechanicznych spowodowanych powstałych z winy klienta.

  • Uszkodzenia spowodowane nienależytym użytkowaniem i brakiem dbałości o towar (np. kontakt z różnego rodzaju substancjami chemicznymi takimi jak np. detergenty, pozostawianie towaru w miejscu o wysokiej wilgotności).

  • W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas dostawy, Kupujący jest zobowiązany do poinformowania Sprzedającego o zaistniałej sytuacji poprzez e-mail, lub pocztą tradycyjną na adres podany w Regulaminie.

  • Sprzedawca w terminie do 14 dni ustosunkuje się do otrzymanego zgłoszenia.

  • W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegóły i zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych rzeczników konsumentów, organizacji społecznych

do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi UOKiK

 

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;

 

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;a

 

http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

 

Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od Umowy jeżeli Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową, nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową w danym czasie lub doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową wiązałoby się z nadmiernymi niedogodnościami dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Może jej żądać również jeśli:

  • sprzedawca nie odebrał Towaru udostępnionego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta
  • towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z  Umową, a Sprzedawca nie zdemontował Towaru, lub zdementował ale nie zamontował go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany
  • brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo próby doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową
  • brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z możliwości naprawy lub wymiany Towaru
  • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

 

§8. Dane osobowe

 

  • Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca - Z Uroczyska biżuteria Joanna Lisowska

  • Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności sklepu internetowego Z Uroczyska, dostępnego na stronie Z Uroczyska Polityce prywatności– ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.

  • Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zamierzające do jej zawarcia

  • ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz

  • prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

 

4.Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w Sklepie.

  • Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:

    • przestanie obowiązywać umowa sprzedaży zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;

    • na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;

    • ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez Sklep;

    • zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy

    – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.

  • Kupującemu przysługuje prawo żądania:

    • dostępu do swoich danych osobowych,

    • ich sprostowania,

    • usunięcia,

    • ograniczenia przetwarzania,

    • przeniesienia danych do innego administratora także prawo:

    • wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).

  • W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.

  • W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu.

 

 

WZOR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

[formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy]

 

Adresat:

Z Uroczyska biżuteria Joanna Lisowska,

ul. Łużycka 9A

85-096 Bydgoszcz

 

Ja                                                                                            niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującej rzeczy                                                      umowy dostawy następujących rzeczy

                                                                                             

Data zawarcia umowy/ odbioru

 

Imię i nazwisko Konsumenta

 

Adres konsumenta

 

 

 

 

 

 

 

Podpis konsumenta

 

[tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej]

Data

 

 

 

 

 

facebook